×
رمز عبور پیش فرض 5 رقم سمت راست کد ملی می باشد در صورتیکه تغییر داده باشید با رمز خود وارد شوید
فراموشی کلمه عبور
×
Wednesday 15 May 2024 | چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بلندترین سازه های انسانی و طبیعی جهان را بشناسیم

بلندترین سازه های انسانی و طبیعی جهان را بشناسیم

بلندترین سازه های انسانی و طبیعی جهان را بشناسیم

بلندترین نقاط جهان: آسانسور ساخته شده در طبیعت

تا به امروز طبق بررسی های انجام گرفته باید وجود بلندترین آسانسور حمل انسانی را به کشور چین اختصاص داد که موفق به ساخت چنین سازه عظیم و بلندی به ارتفاع 326 متری از جنس شیشه و در طرفی از صخره بزرگ پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی (Zhangjiaje National Forest Park) شدند و در تاریخ اکتبر سال 1999 میلادی ساخت آن را آغاز و سه سال بعد نیز یعنی در ماه می سال 2002 میلادی مراحل ساخت آن را به پایان رساندند. جالب است بدانید بعد از به پایان رسیدن عملیات ساخت بلندترین آسانسور دنیا به نام بایلنگ (The Bailong Elevator)، به دلایلی از جمله آسیب رساندن به شرایط محیطی و همچنین جنجال های زیاد رسانه ای، نزدیک به 10 ماه استفاده از این بالابر ممنوع شده بود! این آسانسور از سه آسانسور تمام شیشه ای با میزان ظرفیت 46 نفری برخوردار است و قادر است با سرعت 3 متر بر ثانیه مسیری 2 ساعته را ظرف مدت زمان ناچیز 1 دقیقه و 50 ثانیه ای طی نماید! این آسانسور در تاریخ 16 ژانویه سال 2015 میلادی رسما در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس، قرار داده شد.

بلندترین بالابر (آسانسور) ساخته شده در طبیعت

بلندترین نقاط جهان: هتل

اگر با خوابیدن در ارتفاع مشکلی ندارید و از چشم اندازی مرتفع نیز ترسی ندارید، توصیه می کنیم حتما در یکی از سفرهای خود به شهر دبی، سری هم به هتل جِی دبلیو مرییت مارکوئیز دبی (JW Marriott Marquis Dubai) بزنید که با اختلاف زیادی با توجه به ارتفاع 335 متری خود، در صدر بلندترین سازه های اقامتی دنیا قرار گرفته است! لازم به ذکر است این هتل دارای 76 طبقه می باشد و از جمله مکان های جذاب به ثبت رسیده در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس می باشد.

بلندترین هتل جهانی

بلندترین نقاط دنیا: آسمان خراش

همانطور که می دانید از یک جایی به بعد دیگر نمی شود به سازه های آپارتمانی بلند، ساختمان گفت و بسته به ارتفاع بلند آنان می توان نام آسمان خراش را بر روی آن ها گذاشت! برج خلیفه (Burj Khalifa) دبی در کشور امارات در حال حاضر بلندترین آسمان خراش دنیا است و از ارتفاعی نظیر 820 متر نسبت به سطح زمین برخوردار می باشد.جالب است بدانید ارتفاع این سازه انسانی در بالاترین مکانی آن به گونه ای است که شاید تنها یک خلبان هواپیما و یا چتر باز آن را دیده باشد! برای رفتن و تماشای برج خلیفه می توانید از طریق آژانس های معتبر گردشگری که تورهای گشت و گذار در دبی را برنامه ریزی می کنند، استفاده نمایید.

بلندترین آسمان خراش دنیا

بلندترین نقاط دنیا: قلعه شنی

بازی با شن و ماسه در یک محیط ساحلی رایج ترین کاری است که مردم می توانند خود را با انجام آن و ساخت اشکال مختلفی حسابی سرگرم کنند اما شاید بد نباشد بدانید که مدت ها است بازی در ساحل های شنی به یک رقابت جذاب تبدیل شده است که سرآمد تمامی سازه های شنی و ماسه ای ساخته شده، قلعه ای است که بدست سودارسِن پتنیک (Sudarsan Pattnaik) در تاریخ 10 فوریه سال 2017 میلادی در ساحل اودیشا (Odisha) کشور هند ساخته شد! ارتفاع بلندترین قلعه شنی فعلی دنیا 15 متر می باشد و برای ساخت آن نیز 9 روز زمان سپری شده است که البته این را هم باید اضافه کرد که ساخت این قلعه شنی توسط یک گروه محقق شده است و در حقیقت این اعضای انستیتو سودارسن پتنیک بوده اند که موجب جا به جای یک رکورد دیگر در کتاب رکوردهای جهانی گینس شدند.

بلندترین قلعه شنی دنیا

بلندترین نقاط دنیا: پل

این سازه ساخته دست بشر، بلندترین پل دنیا محسوب می شود و از ارتفاع 565 متری و همچنین پهنای 720 متری برخوردار است! این پلبیپانجیانگ (Beipanjiang Bridge) نامیده می شود و یکی دیگر از افتخارات ثبت شده برای کشور چین در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس قلمداد می شود.

Beipanjiang Bridge

بلندترین نقاط جهان: رستوران

مرتفع ترین رستوران کنونی جهان در شهر بانکوک کشور تایلند قرار گرفته است. این رستوران بر بلندای طبقه شصت و سوم آسمان خراشی به نام اِستِیت تاور (State Tower) با محیطی کاملا باز واقع شده است. نام بلندترین رستوران جهان سیروکو (Sirocco) بوده و در خصوص نوع پوشش مناسب این مکان نیز باید گفت اگر از لباس های نه چندان خوب استفاده کنید احتمال اینکه ماموران بخش نگهبانی رستوران مانع از حضور شما در آن بشنود، زیاد می باشد! پس بهتر است بهترین لباس های خود را به تن کنید.

بلندترین رستوران جهان

بلندترین نقاط دنیا: آپارتمان

در سال 2014 میلادی ایالت نیویورک کشور آمریکا موفق به گرفتن یکی از عناوین رکوردی شهر دبی کشور امارات شد و توانست عنوان بلندترین ساختمان آپارتمانی دنیا را به نام خود در کتاب های ثبت رکوردهای جهانی گینس، تغییر دهد! این ساختمان مسکونی که ساختمان 432 پارک اَوِنیو (432 Park Avenue) نامیده می شود، از ارتفاعی 426 متری بر برخوردار است و در خصوص آن تنها باید به عبارت "خیلی خیلی بلند" بسنده نماییم.

بلندترین ساختمان آپارتمانی دنیا

بلندترین نقاط جهان: بلندترین آبشار ایالات متحده آمریکا

در دنیای سازه ها طبیعی و غیر طبیعی جهان، کشور آمریکا نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد! یکی دیگر از رکوردهای موجود برای آمریکایی ها آبشاری است در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) که طبق گفته سازمان ملی پارک های ملی آمریکا (The National Park Service) از ارتفاع 747 متری برخوردار بوده و در کنار تمامی جذابیت های طبیعی خود، سبب ایجاد شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی خصوصا در ماه های گرم آمریکا می شود! فراموش نکنید با توجه به گستردگی پارک یوسیمیتی حتما از کیک های بروانی در طول مسیر استفاده کنید تا خیلی متوجه خستگی پاهایتان نشوید.

بلندترین آبشار ایالات متحده آمریکا

بلندترین نقاط دنیا: ترن هوایی

مرتفع ترین ترن هوایی جهان کینگدا کا (The Kingda Ka) نامیده می شود و در پارک سرسره های سیکس فلگز (Six Flags)، در شهر جکسون(Jackson) واقع در ایالت نیوجرسی (New Jersey) قرار گرفته است. لازم به ذکر است به طور قطعی ارتفاع این سازه تفریحی تاکنون اندازه گیری نشده و ارتفاع 139 متری آن چیزی است که وبسایت رولر کوستِر بیس برای آن عنوان نموده است!

بلندترین ترن هوایی جهان

بلندترین نقاط جهان: سرسره

اگر از جمله کسانی هستید که آرزوی سقوط از بلندای یک استادیوم فوتبالی را دل خود دارید، باید بگوییم در دنیای امروز این دیگر یک آروز نیست و می توان به سادگی به شهر دوبان (Durban) واقع در آفریقای جنوبی بروید و از طریق سرسره ای 88 متری که به سقف استادیوم فوتبال موزِس مابهیدا (Moses Mabhida Stadium) متصل شده است، به پایین خود را پرتاب کنید! ناگفته نماند که استفاده از این سرسره کاملا بی خطر است و تمامی فاکتورهای ایمنی برای آن در نظر گرفته شده است و شما در ارتفاع 9 متری از سطح زمین در بلندترین مکانی قرار خواهید گرفت.

بلندترین سرسره دنیا

بلندترین نقاط دنیا: بانجی جامپینگ

برای حس یک سقوط تمام عیار دست دست نکنید و خود را به برج ماکائو (Macau Tower) واقع در کشور چین برسانید. این برج در قسمت بالایی خود دارای بلندترین بانجی جامپینگ جهان می باشد که طول پرس از آن به اندازه 71 متر است! البته ارتفاع خود برج، 338 متر بآورد شده است که شاید دانستن آن خالی از لطف نبوده باشد. جالب است بدانید برای پرش از برج ماکائو هیچ تجیهرات اضافه ای به شما متصل نمی شود و تنها سیستم سیم بانجی است که با توجه به ارتفاع و نیروی زیاد جاذبه زمین طراحی شده و مخصوص این بانجی جامپینگ نیز می باشد و به کمربند ایمنی شما وصل می گردد.

بلندترین بانجی جامپینگ

تاریخ درج مطلب :‌1397/04/06

کلمات کلیدی

نظری بنویسید: