×
رمز عبور پیش فرض 5 رقم سمت راست کد ملی می باشد در صورتیکه تغییر داده باشید با رمز خود وارد شوید
فراموشی کلمه عبور
×
Wednesday 15 May 2024 | چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
10 جاذبه عجیب گردشگری آسیا را بشناسید 10 جاذبه عجیب گردشگری آسیا را بشناسید

10 جاذبه عجیب گردشگری آسیا را بشناسید

10 جاذبه عجیب گردشگری آسیا را بشناسید

1) ژاپن، جزیره ایریوموت (Iriomote)

اگر پا به جزیره ایرموت ژاپن بگذارید قدم بر یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری آسیا گذاشته اید که می توانید نسبت به آن حس تملک پیدا کنید. در این جزیره دور افتاده ژاپنی همین قدر بدانید که 90 درصد سطح آن با درختان مختلف به صورتی متراکم پوشیده شده است و بیشترین نوع این درختان به مانگرو تعلق دارد و مکانی است رویایی برای کسانی که به غواصی علاقه دارند. با رفتن به سواحل جزیره ایریوموت می توانید به این رویای خود برسید و البته با اجاره کردن یک قایق از گشت زدن در اطراف این جزیره ژاپنی لذت ببرید.

2 ) میانمار، ساحل نابولی (Nabule)

دومین مکان های پر رمز و راز آسیا در کشور میانمار قرار دارد. ساحل نابولی که در شمال ماونماگان (Maungmagan) جا خوش کرده است در حقیقت یک گنج مخفی شده در قاره آسیا است. این ساحل زیبا دارای ماسه هایی است به رنگ طلایی که زیر نور خورشید همچون براده هایی زرین می درخشند. سواحل طلایی میانمار با تخته سنگ هایی از جنس گرانیت به قسمت های متعدد تقسیم شده است. برای بهتر دیدن این منظره رویایی در این مکان ناشناخته کم توریست می توانید به پاگودایی بروید که در انتهای شمالی ساحل نابولی قرار دارد. با رفتن به این پاگودا هم می توانید سری به رستوران کوچک آن بزنید و هم مبهوت زیبایی این مکان بی نظیر از مکان های شگفت انگیز در قاره آسیا بشوید.

3) اندونزی، جزایر راجا آمپات (Raja Ampat)

اگر از آن دست گردشگرانی هستید که به دیدن دنیای رنگارنگ زیر آب علاقه دارید و می خواهید از دیدن سه چهارم از گونه های مرجانی تمام دنیا در یک جا لذت ببرید، بدون هیچ تردیدی این مکان ناشناخته جایی نیست جز جزایر راجا آمپات واقع در اندونزی یکی دیگر از کشورهای قاره آسیا. این جزیره از مکان های شگفت انگیز در قاره آسیا که دارای جمعیت بومی کمی نیز هست علاوه بر داشتن دنیایی بی نظیر در زیر آب های خود، غارهای دیدنی و تالاب هایی ناشناخته را نیز در خود جای داده است و ماسه های سفید سواحل راجا آمپات در کنار جنگل های بی نظیرش رویایی است که شاید در خواب هم ندیده باشید.

4) هنگ کنک، خلیج تای لانگ وان (Tai Long Wan)

موج سواری، مسیرهای زیبای کوهستانی و پیاده روی در سواحل بکر و دیدنی را می توانید در خلیج تای لانگ وان هنگ کنک تجربه کنید. این مکان ناشناخته در جنوب شرقی آسیا قطعا برای گردشگرانی که به موج سواری علاقه ای وافر دارند می تواند مکانی بهشتی باشد و تجربه ای فراموش ناشدنی.

5) لائوس، چامپاساک (Champasak)

شهر پاکسه در لائوس یکی از شهرهای پر گردشگر این کشور آسیایی است که توریست ها برای دیدن عجیب ترین جاذبه های گردشگری آسیا به این مکان سفر می کنند. اما همین کشور لائوس در یکی از شهرهای خود یک مکان ناشناخته دارد که اگر زیباتر از پاکسه نباشد چیزی هم از آن کم ندارد. نام این مکان ناشناخته چامپاساک است که در خود باقی مانده های خرابه های دوران پادشاهی را جای داده است. باز مانده هایی از دوران آنگکور در این شهر وجود دارد که در کنار طبیعت زیبای آن می تواند در آینده یکی از جاهای شلوغ گردشگری شود. چامپاساک در حال حاضر نیز دارای امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران است.

6 ) بالی، ساحل گرین بول (Green Bowl)

حتما با شنیدن نام بالی خواهید گفت که این منطقه به هیچ عنوان نمی تواند یک مکان های پر رمز و راز آسیایی باشد اما سواحل رویایی گرین بول به دلیل مسیری که رسیدن به آن کمی دشواری دارد، از شلوغی ها و گزند گردشگران بالی در امان مانده است و درخشش ماسه های بکر آن در کنار خلوتی باور نکردنی مکانی است رویایی برای گردشگرانی که هوس سفر به عجیب ترین جاذبه های گردشگری آسیا را در سر می پرورانند. شنا و استراحت در خنکای غارهای اطراف ساحل گرین بول از دیگر کارهایی است که می توانید به آن فکر کنید.

7) تایلند، جزیره ی کو آدنگ (Ko Adang)

صخره های مرجانی بی نظیر و دیدنی و تپه های پر از درخت و سر سبز همگی در جزیره ای به وسعت 30 کیلومتر پنهان شده اند. نام این مکان ناشناخته قاره آسیا جزیره کو آ دنگ در کشور تایلند است که در پارک ملی دریایی با نام تاروتائو واقع شده است. برای بازدید از این مکان ناشناخته باید کمی تعجیل داشته باشید، چرا که مدتی است تیم های غواصی و گاهی اسنورکلینگ برای دیدن صخره های مرجانی فوق العاده این جزیره آسیایی به آن جا می آیند و کم کم نام آن در بین غواصان به سر زبان ها افتاده است.

8) ویتنام، روستای بای ژپ (Bai Xep)

ماهیگیری در دنیایی بدون ماشین و دود و صدا و میل کردن و انواع و اقسام غذاهای دریایی تازه رویایی دور از دسترس نیست. برای رسیدن به این رویا کافی است قلاب ماهیگیری خود را بردارید به یکی از مکان های ناشناخته آسیا سفر کنید. روستایی در حوالی نهون از کشور ویتنام قرار دارد با نام بای ژپ. این روستا مکانی است که انگار طبیعت آن را به گونه ای طراحی کرده است که خاص ماهیگیری ساخته شده است. جالب است بدانید می توانید در این مکان آسیایی به کلاس های آشپزی بروید و از اهالی روستای بای ژپ طبخ غذاهای محلی را بیاموزید. مسیرهایی که می شود پیاده طی کرد تا به آبشارهای دیدنی این روستا رسید نیز از دیگر اهدافی است که می توانید در این سفر برای خود در نظر بگیرید. در ضمن اجاره کردن قایق های سنتی بای ژپ را که به شکل مدور ساخته می شوند را فراموش نکنید. در این مکان رویایی و ناشناخته فقط حق دارید تمام دغدغه های زندگی روزمره را فراموش کنید و دمی بیاسایید.

9) میانمار، مجمع الجزایر مرگویی (Mergui)

شاید باورتان نشود اما در قاره آسیا بخشی وجود دارد که دارای هشتصد جزیره است و سواحل این جزایر بی شمار همگی از دیدنی ترین و بی نقص ترین سواحل جهان است. این مکان نانشاخته و عجیب مجمع الجزایر مرگویی است که در میانمار قرار دارد. علاوه بر دیدنی بودن سواحل این مکان ناشناخته برای گردشگران دنیای متنوع زیر آب آن نیز برای غواص ها و اهالی علاقه مند به دنیای زیر آب نیز بهشتی است که می تواند روزی معبد و وعده گاه غواص های جهان شود.

10) کمبوجیه، شهر کراتی (Kratie)

شاید یکی از عجیب ترین مکان هایی که برای گردشگران قاره آسیا ناشناخته باقی مانده است، شهر کراتی در کمبوجیه باشد. دلفین های زیبا و خوشحال رود خانه ایراوادی از دیدنی ترین مناظر حیات وحش عالم هستی است که دیدن آن ها همراه با آرامشی عمیق همراه است. معابد باستانی و بسیار زیبا و تحسین بر انگیز در کنار معماری های فرانسوی می تواند غروب های خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد و تا آخر عمر از ذهن آن ها پاک نگردد.

تاریخ درج مطلب :‌1397/04/06

کلمات کلیدی

نظری بنویسید: