×
رمز عبور پیش فرض 5 رقم سمت راست کد ملی می باشد در صورتیکه تغییر داده باشید با رمز خود وارد شوید
فراموشی کلمه عبور
×
Wednesday 15 May 2024 | پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018

تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018

تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018

در سال ۲۰۱۸ راحت تر سفر کنید

الان که در ابتدای سال جدید میلادی قرار داریم قصد داریم تحولات صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۱۸ را بررسی کنیم. در سالی که گذشت اتفاقات جنجالی زیادی در صنعت هواپیمایی اتفاق افتاد. یکی از مسافران به زور از هواپیما بیرون کشیده شد، اکثر ایرلاین های بین المللی کلاس پروازی اکونومی پایه برای خود تعریف کردند تا قیمت این نوع بلیت هواپیما را یکسان سازی کنند، قوانین اسکن بدن در بخش امنیت فرودگاه ها اجرا شد و جمبو جت با بوئینگ 747 آخرین پرواز خود را انجام داد و بازنشسته شد. در سال ۲۰۱۸ اما خبرهای زیادی در راه خواهد بود. ایرلاین های معتبر تصمیم دارند با به کارگیری تکنولوژی و فناوری های جدید، تجربه سفر هوایی را برای مسافران خود راحت تر و لذت بخش تر کنند. در این مطلب به فناوری های جدید می پردازیم :

 

۱- فرآیند سنتی چک- این به تاریخ می پیوندد:

همه کسانی که با هواپیما سفر کرده اند تجربه معطل شدن در صف های (گاه طولانی) چک-این را داشته اند. روال معمول این است که بلیت هواپیما و کارت شناسایی خود را ارائه می دهید تا صحت و اعتبار آن بررسی شود. اما خوشبختانه ایرلاین های معتبر دنیا قصد دارند با کمک فناوری های جدید این فرآیند پر زحمت و وقت گیر را از دوش مسافران بردارند. اد باستیان، مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا می گوید: «شما بلیت هواپیمای خود را رزرو و هزینه بلیط را پرداخت کرده اید؛ ما هم با استفاده از تکنولوژی های جدید دقیقا می دانیم شما که هستید. خب، دیگر چه نیازی به چک-این وجود دارد؟»

در این مورد، مسافران باید اپلیکیشن مربوط به ایرلاین خود را نصب کنند و ۲۴ ساعت قبل از پرواز، شرکت هواپیمایی به طور اتوماتیک بلیت هواپیمای شما را چک می کند و کارت پروازتان را در این اپلیکیشن نمایش می دهد. شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و شرکای سوییسی اش نیز در حال حاضر بلیت مسافران منتخب خود را به این روش چک-این می کنند. با توجه به سهولت فرآیند چک-این و دریافت کارت پرواز، هم برای ایرلاین و هم برای مسافر، به نظر می رسد این شیوه مدرن در سال ۲۰۱۸ گسترش و توسعه زیادی پیدا کند.

 

۲- ربات ها به کمک شما خواهند آمد:

در سال ۲۰۱۸ می توانید حتی وقتی باجه های خدمات دهی تعطیل هستند هم مشکل خود را حل کنید. روز به روز ایرلاین های بیشتری برای سرویس دهی بهتر به مسافران از ربات استفاده می کنند. این ربات ها در فرودگاه و مناطق مختلف پرسه می زنند و آماده ارائه خدمات گوناگون به مسافران خواهند بود.یک مدل جدید از این ربات ها که شرکت LG سازنده آن است، می تواند کارت پرواز مسافران را اسکن کند و به زبان های مختلف مسیر و جهت گیت پرواز را به مسافران اعلام کند. این نوع ربات ها قرار است در زمان المپیک ۲۰۱۸ سئول در فرودگاه اینچئون سئول، مسافران و گردشگران را راهنمایی کند.

۳- دسترسی به اینترنت وای فای پرسرعت در طول پرواز:

عدم امکان دسترسی به اینترنت در طول پرواز یکی از معضلات مسافران بوده است، به ویژه برای مسافرانی که در سفر کاری هستند و نیازمند دسترسی به اینترنت و اسناد و مدارک مورد نیازشان هستند. در سال ۲۰۱۸ اینترنت با سرعت بالا و بدون اختلال در کابین هواپیما در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. ایرلاین های پیشگام این امکان ویژه عبارتند از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، سنگاپور و کاتای.

 

۴- شناسایی بیومتریک روند سوار شدن به هواپیما را تسریع می کند:

شرکت های هواپیمایی معتبر مثل دلتا (Delta)، جت بلو (JetBlue) و سایر ایرلاین ها در حال بررسی و امتحان تکنولوژی بیومتریک مثل اثر انگشت و اسکن عنبیه برای تسریع در فرآیند امنیتی فرودگاه هستند. ایرلاین هایی مثل لوفت هانزا و KLM نیز قصد دارند با استفاده از فرآیند تشخیص چهره، مراحل سوار شدن به هواپیما را برای مسافران خود سریع تر و راحت تر کنند.

۵- توقف در فرودگاه به تجربه ای مفرح و خوشایند تبدیل می شود:

فرودگاه های مهم و معتبر بین المللی درصددند با بکارگیری تکنولوژی های جدید مثل واقعیت افزوده، خدمات دهی به مسافران را در داخل فضای فرودگاه بهبود ببخشند. با استفاده از این فناوری ها می توانید گیت مورد نظر، رستوران های موجود در فرودگاه، سالن استراحت و سایر نیازمندی های خود را به راحتی پیدا کنید.

 

۶- با حرف زدن سفرتان را برنامه ریزی کنید:

با ورود تکنولوژی های جدید مثل اسپیکر هوشمند گوگل و اسپیکر آمازون و گسترش استفاده از آن ها، می توانید در حال آشپزی یا مرتب کردن خانه برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید. غول های صنعت گردشگری مثل اکسپیدا(Expedia) و کایاک(Kayak) با استفاده از سیستم های هوشمند امکان جستجوی بلیت هواپیما، رزرو هتل و کسب اطلاعات لازم را بدون نیاز به نمایش گر فراهم کرده اند. همچنین هدست های واقعیت مجازی (VR) به شما این امکان را می دهد تا به طور مجازی روی صندلی های هواپیما بنیشنید و کیفیت صندلی و خدمات ارائه شده را بسنجید؛ یا روی تختخواب هتل دراز بکشید و بعد، با اطمینان بلیت هواپیما یا هتل خود را انتخاب کنید.

مواردی که ذکر شد تنها گوشه ای از تاثیر و ورود تکنولوژی در صنعت هواپیمایی و صنعت گردشگری است. تکنولوژی های جدید روز به روز سفر کردن را برای ما راحت تر می کنند. دیگر از سختی ها و مشقات گذشته خبری نیست و امروزه کسانی که بنا به اقتضای کار مجبور به سفرهای متعدد هستند و کسانی که به سفر و گشت و گذار علاقه دارند می توانند با راحتی و آسودگی بیشتری بلیت هواپیمای خود را تهیه کنند و پیش از پرواز و شروع سفر اطلاعات کافی در مورد جزئیات را کسب کنند. به لطف فناوری ها و تکنولوژی های جدید در دوره ای به سر می بریم که سفر کردن و مسافرت با هواپیما بیش از هر زمان دیگری لذت بخش و راحت شده است.

 

تاریخ درج مطلب :‌1396/10/12

نظری بنویسید: